Aile Sağlığı Merkezlerinde Covid-19 Pandemisi ve “Yeni Normal“ konusunda İzmir İl Sağlık Müdürü ile görüşme gerçekleştirdik.

29.05.2020
Pandemi sürecinde Aile Sağlığı Merkezlerindeki (ASM) uygulamalar, normalleşme kararları kapsamında oluşacak yeni normalin kriterleri hakkında görüş ve önerilerimizi paylaşmak amacıyla İzmir Tabip Odası ve İzmir Aile Hekimleri Derneği olarak İzmir İl Sağlık Müdürü’nü ziyaret ettik. Toplantıya İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Burak Öztop; Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Dr. Hakan Bayrakçı, İzmir Tabip Odası Yönetim Kurulu üyesi Dr. Nuri Seha Yüksel, İzmir Aile Hekimleri Derneği Başkanı Dr. Birol Kocaman ve Yönetim Kurulu üyesi Dr Murat Atam katıldı.

ASM’lerde pandemi süresince uygulanan esnek çalışma modelinin sürdürülmesi,
Normalleşme sürecinde aile hekimlerinin muayenelerinin MHRS üzerinden yapılması,
Aile hekimlerine randevu alımının kolaylaştırılması için ya ayrı bir randevu hattı açılması ya da 182 hattının buna göre yeniden şekillendirilmesi, 
Pandemi sona erene kadar ASM’lerde triyaj uygulamasının sürdürülmesi, 
Rapor süreleri sona eren hastaların yıl sonuna kadar raporlarının geçerliliğinin uzatılması,
Randevu sistemi ile sadece muayene saati gelen hastaların binalara alınmasının sağlanması 
Pandemi sürecinde negatif performans olarak uygulanan bebek aşı, bebek – çocuk izlem, gebe izlem gibi uygulamalardan kaynaklanan kesintilerin kaldırılması,
Performans itiraz aşamasında muhtardan onay alma ve hasta hakkında KVKK kapsamında bilgi alınıp tutanak düzenlenmesinin kaldırılması,
65 yaş üstü hastaların telefon yoluyla aile hekimlerine ulaşması ve hekimin uygun görmesi halinde reçete düzenlenmesinin pandemi sonuna kadar geçici olarak sağlanması
İşe giriş ve sürücü belgesi raporlarının düzenlenmesinde, ikinci basamağa sevki gereken hastalar için hastane ve semt polikliniklerinde özel birimler açılması, 
Nüfuz cüzdanı ve ehliyet değişimi zorunluluğu tarihlerinin 1 yıl daha ertelenmesi, kayıp ve  yeni çıkarılma dışında yenileme işlemleri için randevu verilmemesinin İçişlerine Bakanlığı’na  tavsiye edilmesi, 
Kişisel koruyucu ekipman desteği yeterli düzeyde olmakla birlikte özellikle tek kullanımlık önlük ve maske temininin devam etmesi, 
Aile Sağlığı Çalışanı olmayan Aile Hekimliği Birimlerine hızla sözleşmeli ASÇ alınması, 
Hastanede çalışan ebe ve hemşirelerin Aile Hekimliği Birimleri ile sözleşme yapabilmesi için muvaffakatname verilmesinin kolaylaştırılması,
Pandemi sürecinde yapılacak rutin denetimlerin dönemin şartları gözetilerek yapılması,
Sağlık Bakanlığı tarafından tüm sağlık çalışanlarına sağlanacağı açıklanan ödemelerin Bakan’ın basın toplantısında da belirttiği üzere Aile Sağlığı Merkezleri çalışanlarına da verilmesi,
Defin nöbetinde kullanılması gereken kişisel koruyucu ekipmanların sağlanması 
gibi birçok konuda görüşlerimizi ilettik.
Boş Aile Sağlığı Birimlerinin cari giderler adı altında yapılan ödemelerdeki aksaklıklar dile getirildi. Sayıştay raporu nedeniyle ve saymanlıktaki teknik sorunla ilgili aksaklık olduğu söylendi. Biz de konu ile ilgili mahkeme karar örneklerini sunarak çözüm sağlanmasını ve ödemelerin zamanında yapılmasını talep ettik.
Belli konularda mutabık kalınarak geliştirilmesi için ortak çalışma yapılması kararlaştırıldı. İfade ettiğimiz konularla ilgili hazırladığımız dosyanın kendilerine iletildiği, önerilerimizin dikkatle dinlenerek notların alındığı verimli bir toplantı gerçekleşti.




Bu haber 990 kez okunmuştur.