Geçici Görevlendirme ve Atamalar Hakkında

06.01.2014

 

Değerli Meslektaşlarımız,

663 sayılı KHK’nin yürürlüğe girmesinden sonra Sağlık Bakanlığı yapılanması değişmiş, taşra teşkilatında bağlı kuruluşlar altında Kamu Hastane Birlikleri ve Halk Sağlığı Müdürlükleri oluşturulmuştur.
 
Yeni yapılanma sonrası, İl Sağlık Müdürlüğü, Kamu Hastane Birlikleri ve Halk Sağlığı Müdürlüğüne bağlı birimlerde ortaya çıkan hekim ihtiyacını (!) karşılamak adına geçici görevlendirme ve atama işlemleri yapılmaktadır.
 
Meslektaşlarımızın başvuruları üzerine, Oda’mız Hukuk Bürosu tarafından atama ve geçici görevlendirme işlemlerine karşı birçok dava açılmış, davaların bir kısmı sonuçlanmış, bir kısmı karar aşamasına gelmiştir.
 
Meslektaşlarımızdan iletilen bir kısım yakınmalarda ise, geçici görevlendirmelerde keyfi uygulamalar yapıldığı; yöneticilerin benim yetkim var diyerek Kamu Hastaneleri Birliği içinde istediği gibi geçici görevlendirme yaptığı; il dışına geçici görevlendirmeler yapıldığı; geçici görevlendirilen hekimin yerine başka hastaneden geçici görevlendirme yapıldığı gibi bilgiler iletilmektedir. Oda’mıza iletilen bilgiler çerçevesinde gerekli idari ve hukuki girişimler yapılmaktadır.
 
Odamız,   atama ve geçici görevlendirme işlemlerine yönelik bir çalışma yürütmektedir. Bu çerçevede,  bazı bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır.
 
Özellikle son 2 yıl içinde, geçici görevlendirme veya atama suretiyle görev yeri değiştirilen meslektaşlarımızın kendilerine ait geçici görevlendirme ve atama bilgilerini Odamızla paylaşmasını rica ediyoruz. Meslektaşlarımızın; görevlendirildikleri veya atandıkları kurum bilgilerini; kaç defa görevlendirme yapıldığı yönündeki bilgileri; kendisi görevlendirilmese dahi bilgi sahibi olduğu diğer meslektaşlarının görevlendirme işlemlerini Oda’mıza iletmesi önem taşımaktadır. Meslektaşlarımızın, bu alana ait tespit ettikleri sorunlar ile idarecilerin keyfi uygulamaları hakkındaki görüşlerini de  iletmeleri önemlidir.
 
Elde edilecek bilgiler çerçevesinde, İl Sağlık Müdürlüğü; Kamu Hastane Birlikleri Genel Sekreterlikleri ve Halk Sağlığı İl Müdürlüğü nezdinde girişimlerde bulunulacaktır.
 
Bilgiler, Oda’mızın 0232-421 70 51 nolu faksına iletilebileceği gibi hukukburosu@izmirtabip.org.tr uzantılı mail adresine de gönderilebilir.
 
Saygılarımızla.
 
İZMİR TABİP ODASI
Bu haber 2054 kez okunmuştur.