Bakanın Gizli müşteri ajanları görevde !

03.09.2013

 

Sayı    : 13–41                                                                                    İzmir, 03.09.2013

 
 
SAĞLIK SİSTEMİ ÇÖKERKEN SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAREYİ BULDU !
90 GÜNLÜK TİYATRONUN İLK PERDESİ SAHNEDE :
HASTA VE ÇALIŞAN TUVALET AYRIMINA SON !
BAKANIN  GİZLİ MÜŞTERİ AJANLARI GÖREVDE !
 
 
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu tarafından hazırlanan bir çalışma ile hastanelerin önüne 90 günlük bir proje konulmuştur. Dile getirilen amaç ;
 
1.Daha etkin bir yönetişim sağlamak
2.Hasta memnuniyetini artırmak
3.Sağlık çalışanlarının memnuniyetini yükseltmek olarak belirlenmiştir.
 
Proje tanıtılırken, 90 günde, “bir leyleğin Türkiye’den Afrika’ya uçabileceği, bir kişinin doğudan batıya yürüyebileceği ve eğer hizmete inanılırsa bir gökdelenin yapılabileceği” gibi romantik bir başlangıç yapılmıştır.
 
Ancak sağlık sistemi romantizm ve reklam dönemini çoktan geçirmiş, trajik bir sürece girmiştir. Sağlık harcamaları akıl almaz boyutlara ulaşmış ve SGK bu çöküntüyü önleyebilmek için hastalara “eğer tomografi çektirirseniz ölebilirsiniz” içerikli kitapçıklar göndermeye başlamıştır. Hatta o kadar ileri gidilmiştir ki hiçbir ciddi çalışma olmamasına rağmen, ABD’de yapıldığı öne sürülen bir çalışmaya gönderme yapılarak, ülkemizde her gün 100 hastanın gereksiz tetkiklerden dolayı öldüğü iddia edilmiştir. Amaç insanları korkutma yoluyla sağlık kurumlarından ve bazı görüntüleme yöntemlerinden uzak tutmaktır. Çok açıktır ki; daha önceleri isteyenin istediği kurumda istediği incelemeye erişimi üzerinden gerçekleştirilen reklam ve yaldızlama yerini korkutma yoluyla uzak tutmaya bırakmıştır.
 
Bakanlık yaşanan trajediye güldürü eklemeyi de ihmal etmemiş ve ortaya trajikomik bir tablo çıkmıştır.
Hastaların günden güne artan memnuniyetsizliği yanında ceplerine giren elin aile bütçesinde yarattığı delik giderek büyümektedir.
 
Çalışanlar için durum facia düzeyindedir. Sağlık çalışanları, kışkırtılmış sağlık talebi sonucunda sırtlarına sarılan anormal ölçüde artmış iş yükü; yetersiz, eşitsiz ve adaletsiz ücretler; bizzat Başbakanlık ve Bakanlık kaynaklı kışkırtıcı söylemlerin patlattığı şiddet olayları nedeniyle son derece mutsuzdur. Bakanlığın, neredeyse 10 yıldır uygulamada olan Sağlıkta Dönüşüm Projesi süreci boyunca bunun farkında olmaması olanaksızdır. Her şeye karşın farkında olamadılarsa anımsatma görevimizi yerine getiriyoruz. 
 
Bakanlık da çöküşün farkındadır. Önümüzdeki yıl bir dizi seçim sürecini ardışık olarak yaşayacağımızı da göz önüne aldığımızda imaj yenileme gereksinimi içindeki sistem kendince çareyi 90 Gün Uygulaması’nda bulmuştur. Sistemden kaynaklanan sorun ve aksaklıkları dikkatten uzak tutmanın tek yolu da halkı sağlık çalışanlarına karşı kışkırtmaktan geçmektedir.
 
 
1.Sağlık çalışanlarının tuvaletlerini kaldırmak ve tek tip tuvalet uygulamasına geçmek
 
2.Hastanelere gizli müşterileri göndererek, sağlık çalışanlarını denetlemek ve ihbarcı bir ajanlık sistemi
   yaratmak. Evet projede aynen “gizli müşteri” gönderilmesi yazıyor.
 
3.Hastalara karşı kullanılacak cümleleri tek tipleştirmek.
 
 
İşte “sağlık” denilince aklına gökdelen inşaatı yapmak ve hastaları müşteri olarak tanımlamaktan başka bir şey  gelmeyen Abdülhamit hayranı ve yap-satçı hükümetin Sağlık Bakanlığının  bulduğu çare ! Ağlar mısınız ? Güler misiniz ? Seçim sizin !
 
Biz sağlık çalışanlarına gelince, yaptığı aşağılamalara karşı bakanlığa söyleyeceğimiz bir cümlemiz var :
“Yazıklar olsun !”
 
Sanmayın ki  söylediklerinizi ve söylemediklerinizi; yaptıklarınızı ve yapmadıklarınızı; aşağılamalarınızı unuturuz, unuttururuz !
 
 
 
İZMİR TABİP ODASI
Bu haber 1916 kez okunmuştur.